- Log in op DirectAdmin:
- Open je webbrowser en ga naar de URL van je DirectAdmin loginpagina.
- Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op “Login”.
- Ga naar het e-mail gedeelte:
- Eenmaal ingelogd, zoek naar de sectie “E-Mail Management”.
- Klik op “Vacation Messages”.
- Voeg een nieuw “Out of Office” bericht toe:
- Klik op de knop “Create New Vacation Message” of “Set Vacation Message” (afhankelijk van de DirectAdmin versie).
- Stel de details van het bericht in:
- Email: Kies het e-mailadres waarvoor je het “Out of Office” bericht wilt instellen.
- Subject: Vul het onderwerp van je automatische reactie in, bijvoorbeeld: “Out of Office”.
- Message: Typ het bericht dat je wilt sturen als automatische antwoord.
- Stel de periode in:
- Start Date: Selecteer de datum waarop het “Out of Office” bericht actief moet worden.
- End Date: Selecteer de datum waarop het “Out of Office” bericht moet stoppen.
- Opslaan en activeren:
- Nadat je alle details hebt ingevuld, klik je op “Create” of “Save” om het “Out of Office” bericht in te stellen.
- Controleer de instellingen:
- Zorg ervoor dat je de instellingen controleert en verifieer dat het “Out of Office” bericht correct is geconfigureerd en actief zal zijn gedurende de gewenste periode.
Tips: #
- Zorg ervoor dat je het “Out of Office” bericht duidelijk en beknopt houdt.
- Controleer of je e-mailadres juist is ingesteld om te voorkomen dat het bericht niet wordt verzonden.
- Vergeet niet het bericht weer uit te schakelen of aan te passen zodra je terug bent.