Stappen handleiding

Out of Office bericht in stellen in DirectAdmin

  1. Log in op DirectAdmin:
    • Open je webbrowser en ga naar de URL van je DirectAdmin loginpagina.
    • Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op “Login”.
  2. Ga naar het e-mail gedeelte:
    • Eenmaal ingelogd, zoek naar de sectie “E-Mail Management”.
    • Klik op “Vacation Messages”.
  3. Voeg een nieuw “Out of Office” bericht toe:
    • Klik op de knop “Create New Vacation Message” of “Set Vacation Message” (afhankelijk van de DirectAdmin versie).
  4. Stel de details van het bericht in:
    • Email: Kies het e-mailadres waarvoor je het “Out of Office” bericht wilt instellen.
    • Subject: Vul het onderwerp van je automatische reactie in, bijvoorbeeld: “Out of Office”.
    • Message: Typ het bericht dat je wilt sturen als automatische antwoord.
  5. Stel de periode in:
    • Start Date: Selecteer de datum waarop het “Out of Office” bericht actief moet worden.
    • End Date: Selecteer de datum waarop het “Out of Office” bericht moet stoppen.
  6. Opslaan en activeren:
    • Nadat je alle details hebt ingevuld, klik je op “Create” of “Save” om het “Out of Office” bericht in te stellen.
  7. Controleer de instellingen:
    • Zorg ervoor dat je de instellingen controleert en verifieer dat het “Out of Office” bericht correct is geconfigureerd en actief zal zijn gedurende de gewenste periode.

Tips: #

  • Zorg ervoor dat je het “Out of Office” bericht duidelijk en beknopt houdt.
  • Controleer of je e-mailadres juist is ingesteld om te voorkomen dat het bericht niet wordt verzonden.
  • Vergeet niet het bericht weer uit te schakelen of aan te passen zodra je terug bent.

Hoe nuttig was deze handleiding?