Sluit Outlook af #
Sluit Outlook af voordat je begint met het toevoegen van een mailaccount.
Selecteer "Handmatig instellen" #
Selecteer “Handmatige instelling of extra servertypen” of “Manual setup or additional server types” en vervolgens op “Next >”:

Voer gegevens in #
Vul de gegevens in zoals bij jou bekend. Let op dat je ‘domeinnaam.nl’ vervangt voor jouw domeinnaam.
Bij Accounttype adviseren wij “IMAP”.
Klik vervolgens op “Meer Instellingen …” of “More Settings …”

Meer instellingen (1) #
Ga naar het tweede tabje “Uitgaande Server” of “Outgoing Server” en vink het bovenste vinkje aan. Ga hierna door naar het derde tabje “Advanced”:

Meer instellingen (2) #
Neem de instellingen over van het voorbeeldje hieronder. Dit zal zijn:
IMAP: 993 (SSL/TLS)
POP: 995 (SSL/TLS)
SMTP: 587 (STARTTLS)
Klik vervolgens op “OK” om dit op te slaan:

Meer instellingen (3) #
Klik op “Volgende >” of “Next >”. Als het goed is zou je nu twee groene vinkjes moeten zien. Is dit het geval? Start dan Outlook op om te controleren of het nieuwe mailaccount is toegevoegd en werkt.
Mocht je geen groene vinkjes zien, dan is er iets anders aan de hand. Klik door naar de volgende stap om de meest voorkomende problemen te controleren.

Probleemoplossing #
De drie meest voorkomende problemen zijn:
– IP adres is geblokkeerd.
– Username en/of Password is verkeerd.
– Het SSL certificaat werkt nog niet (goed) voor jouw domeinnaam.
Ga naar de webmail omgeving (domeinnaam.nl/webmail), probeer in te loggen met de bij jou bekende inloggegevens (Username = Emailadres). Lukt het inloggen in de webmail? Dan kan het nog zijn dat het SSL certificaat nog niet is aangevraagd voor de mail van jouw domeinnaam.
Probeer de server (da0??.triple.nl) te gebruiken als mailserver inkomende & uitgaande mail om dit te testen. Werkt dit wel? Dan was het SSL certificaat het probleem.
Werkt de mail na het volgen van de bovenstaande stappen nog steeds niet? Neem dan contact op met Triple.
Wij adviseren u om minimaal Outlook 2016 te gebruiken. Oudere versies kunnen wij helaas niet meer ondersteunen.
Instellen IMAP emailaccounts: #
De volgende stappen kan u volgen om een IMAP emailaccount in te stellen in Outlook.
Stap 1: Open Outlook #
Open Outlook op je Windows PC door te klikken op het Outlook-pictogram op je bureaublad of door te zoeken naar “Outlook” in het zoekvak op de taakbalk.
Stap 2: Ga naar “Accountinstellingen” #
Klik op “Bestand” in de bovenste navigatiebalk van Outlook en selecteer “Accountinstellingen” in het dropdown-menu.
Stap 3: Kies “Account toevoegen” #
Klik op “Nieuw” in het venster “Accountinstellingen”. Selecteer vervolgens “E-mailaccount” en klik op “Volgende”.
Stap 4: Voer de accountgegevens in #
Vul de volgende informatie in:
Jouw naam: jouw volledige naam zoals je wilt dat deze in de e-mails verschijnt
E-mailadres: jouw e-mailadres
Wachtwoord: jouw e-mailwachtwoord
Klik op “Handmatige instelling of extra servertypen” en klik op “Volgende”.
Stap 5: Kies het accounttype #
Selecteer “IMAP” en klik op “Volgende”.
Stap 6: Configureer de serverinstellingen #
Voer de volgende informatie in:
Inkomende e-mailserver: mail.voorbeeld.nl
Uitgaande e-mailserver: mail.voorbeeld.nl
Gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres
Wachtwoord: jouw e-mailwachtwoord
Klik op “Meer instellingen”.
Stap 7: Configureer de serverpoorten #
Ga naar het tabblad “Server voor uitgaande e-mail”. Selecteer “Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist” en “Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mailserver”. Ga vervolgens naar het tabblad “Geavanceerd”.
Voer de volgende informatie in:
Inkomende server (IMAP): 993
Versleutelde verbinding: SSL/TLS
Uitgaande server (SMTP): 587
Versleutelde verbinding: STARTTLS
Klik op “OK”.
Stap 8: Test de accountinstellingen #
Klik op “Test Accountinstellingen”. Outlook zal nu de accountinstellingen testen om te controleren of alles correct is ingesteld. Als er geen problemen zijn, klik dan op “Voltooien”.
Gefeliciteerd, je hebt nu jouw IMAP e-mailaccount in Outlook op een Windows PC ingesteld!