Stap 1: Log in op uw Triple klantenpaneel #
- Ga naar het Triple klantenpaneel. (https://triple.nl/klantenpaneel)
- Log in met de bij u bekende gegevens.
Stap 2: Kies het juiste hostingaccount #
- Klik in het menu op ‘Diensten’
- Klik vervolgens op ‘Hostingaccounts’.
Stap 3: Inloggen in het controlepaneel #
- Klik op ‘Inloggen controlepaneel’, u bent nu in de beheeromgeving van uw hostingaccount.
Stap 4: E-mailaccount selecteren #
- Je ziet een lijst met e-mailaccounts die aan je domein zijn gekoppeld. Klik op het e-mailadres waarvoor je een out-of-office bericht wilt instellen.
Stap 5: Auto-reply instellingen openen #
- In het e-mailaccountscherm, zoek en klik op de tab “Auto-Reply”.
- Schakel het vakje “Switch on Auto-Reply” aan.
Stap 6: Out-of-office bericht configureren #
Vul de volgende velden in:
- Auto-reply message subject: Het onderwerp van je out-of-office bericht, bijvoorbeeld “Out of Office: Ik ben afwezig”.
- Auto-reply message text: De tekst van je out-of-office bericht. Zorg ervoor dat je aangeeft wanneer je weer beschikbaar bent en eventueel een alternatief contactpersoon.
- Forward to: Het E-mailadres waar alle mails die toch binnenkomen naar door worden gestuurd.
- Switch off auto-reply on: Een datum instellen waarop de Auto-Reply uitgeschakeld moet worden.
Tips voor het opstellen van een out-of-office bericht #
- Wees duidelijk en beknopt: Zorg ervoor dat je de ontvanger alle nodige informatie geeft zonder te veel details te verstrekken.
- Geef alternatieven: Vermeld een alternatief contactpersoon of een andere manier om dringende zaken af te handelen tijdens je afwezigheid.
- Vermijd gevoelige informatie: Deel geen vertrouwelijke of gevoelige informatie in je out-of-office bericht.