Wij adviseren u om minimaal Outlook 2016 te gebruiken. Oudere versies kunnen wij helaas niet meer ondersteunen.
E-mailaccount toevoegen op Outlook #
Stap 1: Open Outlook #
Open Microsoft Outlook op jouw Mac.
Stap 2: Klik op “Outlook” in de menubalk #
Klik op “Outlook” in de menubalk en kies “Voorkeuren”.
Stap 2: Klik op “Accounts” #
Klik op “Accounts” in het venster dat verschijnt.
Stap 4: Klik op het pluspictogram (+) #
Klik op het pluspictogram (+) onderaan de linkerkolom om een nieuw account toe te voegen.
Stap 5: Kies “Andere e-mail” #
Kies “Andere e-mail” in de lijst met accounttypen en klik op “Ga door”.
Stap 6: Voer de accountgegevens in #
Voer jouw naam, e-mailadres en wachtwoord in en klik op “Aanmelden”.
Stap 7: Configureer de serverinstellingen #
Kies “IMAP” als het accounttype en voer de volgende serverinstellingen in:
Inkomende server: mail.voorbeeld.nl
Poort: 993
SSL: SSL/TLS
Voer de volgende informatie in voor de uitgaande server:
Uitgaande server: mail.voorbeeld.nl
Poort: 587
SSL: STARTTLS
Klik op “Aanmelden” om door te gaan.
Stap 8: Wacht op de verificatie #
Outlook zal nu proberen de serverinstellingen te verifiëren. Dit kan enige tijd duren.
Stap 9: Voltooi de configuratie #
Zodra de serverinstellingen zijn geverifieerd, kun je de instellingen voor jouw e-mailaccount voltooien. Klik op “Gereed” om de configuratie te voltooien.
Gefeliciteerd! #
jouw IMAP e-mailaccount is nu ingesteld in Microsoft Outlook op jouw Mac! Je kunt nu beginnen met het verzenden en ontvangen van e-mails.